FANDOM

Wyspa.jpg
Lingshan - fikcyjny archipelag położony na morzu południowochińskim, miejsce akcji Crysis oraz Crysis Warhead.

Historia i położenieEdytuj

Wyspa Lingshan znajduje się na południe od Filipin. Miliony lat przed akcją Crysis na wyspie rozbił się statek kosmiczny obcych i z biegiem lat został pogrzebany pod skałami. W tym czasie na wyspie osiedlili się ludzie. 7 sierpnia 2020 roku, Korea Północna ewakuowała z wyspy ludność cywilną i doprowadziła do jej blokady.

Jednocześnie koreańczycy wzięli do niewoli zespół amerykańskich archeologów prowadzących na wyspie badania. 14 sierpnia 2020 roku na wyspę został wysłany elitarny oddział Delta Force w nowym rodzaju broni, nowoczesnych nanokombinezonach w celu uratowania naukowców z rąk koreańczyków.

Na wyspie doszło do ciężkich starć pomiędzy amerykanami a koreańczykami. Szybko obie strony przekonały się że na wyspie jest ktoś jeszcze. Do akcji wkraczyły oddziały Marines. Okazało się że obcy z rozbitego statku kosmicznego przebudzili się. Rozpoczyna się regularna bitwa. Pod koniec akcji Crysis cały archipelag zostaje spowity przez lodową pokrywę. Obcy zostają zniszczeni dopiero po ataku z broni nukleranej, jednak przy okazji zostaje zniszczony cały amerykański kontyngent.

Wyspę Lingshan można zobaczyc także na końcu gry Crysis 3. Prorok budzi się tam po upadku orbity, wyrzuca nieśmiertelniki i odchodzi.
Crysis 3 Lingshen.png

Widok w Crysis 3

WyglądEdytuj

Archipelag Lingshan porasta w dużej mierze gęsta dżungla. Na wyspie istnieje kilkanaście ludzkich osiedli. Nie są one jednak zbyt bogate, co świadczy o tym że gosporarka Korei Północnej nadal stała na słabym poziomie, jednak znajduje się również wiele nowoczesnych budynków, takich jak: szkoły, porty, lotniska.

WystępowanieEdytuj

Wyspy Lingshan jest główną lokacją w Crysis oraz Crysis Warhead. Występuje także przez chwilę w Crysis 3

Więcej z Fandomu

Losowa wiki