FANDOM

Nowy jork

Nowy Jork

Nowy Jork
- miasto w stanie Nowy Jork w Stanach Zjednoczonych. Główne miejsce akcji gry Crysis 2 oraz Crysis 3. Jest to największe miasto w kraju i jedno z największych na świecie.

Crysis Edytuj

Nowy Jork został nieświadomie zbudowany nad statkiem kosmitów ukrytym pod ziemią, w miejscu Central Parku. Przez setki lat ludzie żyli w nieświadomości o zagrożeniu jakie kryje się pod ziemią. 20 sierpnia 2023 roku w mieście rozpanoszyła się choroba wywołana przez Cepidów. Tysiące ludzi zachorowało. Objawami choroby było rozkładanie się ciał w prostą organiczną maź. Manhattan objęto kwarantanną a wyjaśnienie sytuacji powierzono korporacji C.E.L.L. prowadzącą ścisłą współpracę z wojskiem. W wyniku załamania porządku społecznego w mieście wprowadzono stan wojenny.

Okazało się, że za sytuację w mieście odpowiedzialni są kosmici, którzy przebudzili się po eonach snu. Po paru dniach od ujawnienia się kosmitów, większość miasta była w ruinie. W wielu jego obszarach toczyły się walki pomiędzy wojskowymi z C.E.L.L. a kosmitami. Korporacja ponosiła ogromne straty, ale za wszelką cenę starała się utrzymać porządek w mieście a równocześnie ukryć sytuację przed rządem.

Po apelu szpiega CIA w szeregach C.E.L.L. do miasta został wysłany niewielki oddział Marines. Jego misja zakończyła się klęską, jednak ludzie dzięki temu zyskali nowego obrońcę. Po wyjściu sprawy na jaw, do miasta wkroczyły oddziały Armii Stanów Zjednoczonych pod przywództwem Shermana Barclay'a. Ich głównym zadaniem była ewakuacja cywilów z Dworcu Grand Central.

25 sierpnia po przeprowadzeniu ewakuacji, Departament Obrony podjął decyzję o zrzuceniu na miasto bomby atomowej aby zapobiec jeszcze większym stratom wśród żołnierzy. Na szczęście, dzięki poświęceniu Alcatraza, atak okazał się niepotrzebny a kosmici zostali pokonani.

Crysis 3Edytuj

W 2047 roku nad miastem wyrosła kopuła, wybudowana przez C.E.L.L., której zadaniem było wybicie wszystkich kosmitów, którzy mogliby przeżyć. W mieście pojawiło się sporo roślinności a architektura uległa uszkodzeniu. Alcatraz nadal przebywał w mieście.

WystępowanieEdytuj

Nowy Jork był głównym miejscem akcji Crysis 2, ponownie ma być głównym miejscem akcji w grze Crysis 3.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki