Wikia

Crysis Wiki

Laurence Barnes

Dyskusja0
41stron na
tej wiki
Laurence Barnes "Prorok"
Crysis 3 Prorok
Planeta pochodzenia Ziemia
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Powiązanie Drużyna Raptor
Stopień Major
Major Laurence Barnes pseudonim Prorok - dowódca Drużyny Raptor.

BiografiaEdytuj

Przed wydarzeniami z CrysisEdytuj

Barnes jest weteranem wojny w Zatoce oraz operacji Enduring Freedom, zanim wstąpił do armii spędził rok w szkole.

Podczas nalotu związanego z narokotykami zginęło kilku cywili. Barnes uznał że działa on przeciwko ludności cywilnej.

Gdy dostał upomnienie od przełożonych, pobił wszystkich znajdujących się w pomieszczeniu. Trafił do więzienia o zaostrzonym rygorze. Tam otrzymał kilka dokumentów od Jacoba Hargreve'a. Barnes został zwolniony z więzienia w zamian za przysługę jaką dla niego spełni. Jako pierwszy żołnierz w historii miał testować Nanokombinezon 1.0. W ten sposób poznał Nathana Goulda.

Później został wyznaczony jako dowódca nowego oddziału Delta Force znanego jako Drużyna Raptor.

CrysisEdytuj

Prorok jako dowódca drużyny, bierze udział w zrzucie oddziału na wyspę Lingshan. Pierwszym problemem jaki napotkał jego oddział było zaginięcie Azteca. Od Jestera i Nomada dowiedział się o tym, że jego podwładny został rozszarpany przez coś na strzępy (wraz z patrolem koreańskim).

Nakazał spalić jego szczątki aby ukryć wszelkie ślady obecności amerykanów na wyspie. Później razem z Nomadem, Psycho i Jesterem dokonuje szokującego odkrycia. Mianowicie na wyspie znajduje się łódź całkowicie skuta lodem.

Psycho twierdzi że Prorok wie więcej niż inni i że zna praw
Psychoprorok
Sprzeczka z Psychem
LiduhDodany przez Liduh
dziwe motywy ich obecności na wyspie. Ich sprzeczkę przerywa głośny huk z drugiej strony łodzi. Nagle pojawia się obcy i porywa Jestera w głąb dżungli. Prorok wraz z resztą biegną mu na ratunek ale jest już za późno. Prorok nakazuje spalić jego szczątki i kontynuować misję dalej.

Po tym zdarzeniu jego działania zaczyna kwestionować również Nomad. Ten jednak przywołuje go do porządku. Potem opowiedział mu że naprawdę nie wie co tu się dzieje i że został wysłany tu z misją uratowania grupy naukowców. Po tej rozmowie zostaje uprowadzony przez obcego i porwany w głąb dżungli tak samo jak Jester. Po tym zdarzeniu Nomad zaznacza go jako MIA a nie KIA, ponieważ ma nadzieję że ten jeszcze żyje. Po tym zdarzeniu dowództwo nad misją przejmuje Major Strickland.

Prorok cudownie pojawia się pod koniec gry, gdy Nomad zostaje zaatakowany przez oddział obcych w ich statku kosmicznym. Ratuje mu życie, jednak jego zachowanie wydaje się być dziwne. Prorok zwiedził cały kompleks obcych i wydaje się wiedzieć o nich o wiele więcej niż inni.

Okazuje się że jego systemy cieplne są uszkodzone. Nomad eskortuje Proroka z zamrożonych terenów wraz z VTOL'em bezpieczeństwa. Po powrocie na USS Constitution pomiędzy nim a Psychem dochodzi do kolejnej wymiany argumentów. Prorok twierdzi że wie jak powstrzymać obcych. Kradnie VTOL i w pojedynkę leci na wyspę z zamiarem powstrzymania inwazji.

Po tym zdarzeniu został oficjalnie uznany za zmarłego, ponieważ z dżungli do ataku ruszyły jednostki obcych, które zostały zniszczone wraz z samym lotniskowcem w wyniku ataku nuklearnego.Jednak gdy Nomad pokonał statek obcych i wsiadł do Vtolu usłyszał raport Psychola mówiący że prook żyje i ma się świetnie

Crysis WarheadEdytuj

Prorok pojawia się w Crysis Warhead właściwie tylko trzy razy. Pierwszy raz to transmisja radiowa słyszana przez Psycho w zamrożonej wiosce. Prorok zagrożony jest hipotermią, ponieważ jego kombinezon został uszkodzony. Psycho postanawia mu pomóc, jednak od dowódcy dowiaduje się że ten został odnaleziony żywy.

Crysis 2Edytuj

Jakiś czas po "incydencie z Lingshan" Prorok został awansowany na Dowódcę. Wtedy to ujawnił że działał na zlecenie szefa CryNet Systems, Jacoba Hargreve'a. Ten nakazał Prorokowi zbadać Lingshan i zdobyć informację o obcych. Po spotkaniu z Hargreave'm rozgniewał się, ponieważ Hargreave posiadalł już ogromną wiedzę na temat Cepidów i nic z tym nie zrobił. Jego przełożony użył go oraz innych ludzi do badań nad nanokombinezonem. Hargreave nazwał to "koniecznym poświęceniem". Prorok wykradł kombinezon, narażając się firmie. W latach 2020-2023 przemierzał Ziemię szukając śladów obecności obcych. Gdy dowiedział się, że ich ogromna liczba znajduje się pod Nowym Jorkiem, udał się tam aby ostrzec jego mieszkańców. Jednak przybył za późno. Inwazja już się rozpoczęła.

W walce z Cepidami, Prorok sprzymierzył się z doktorem Nathanem Gouldem. Walczył równocześnie z oddziałami C.E.L.L. oraz obcymi, aż w końcu zostałzainfekowany "wirusem Manhattańskim". 23 sierpnia uratował umierającego Alcatraza i przywdział go w swój kombinezon nie zakładając mu ochronnego uniformu, ponieważ był w stanie krytycznym i tylko symbioza z kombinezonem mogła go uratować. Następnie popełnił samobójstwo zostawiając mu wideo-wiadomości.

Po drodze Alcatraz był świadkiem wielu wspomnień Proroka. Mógł je obejrzeć za sprawą kombinezonu. Po zniszczeniu bazy kosmitów nad Central Parkiem, Alcatraz spotyka Proroka "wewnątrz kombinezonu". W jakiś sposób nanokombinezon zawierał jego ducha. Wyjaśnił mu parę rzeczy o Cepidach i pokazał ich wszystkie bazy na Ziemii. Po przebudzeniu Alcatraz otrzymał wiadomość głosową od Karla Rascha, jednego z założycieli CryNet Systems. Gdy ten zapytał o to jak się nazywa, ten odpowiedział: Mówią na mnie Prorok." głosem Proroka.

Crysis 3Edytuj

Prorok ma powrócić w Crysis 3, jako główny bohater.

WystępowanieEdytuj

Prorok występuje w Crysis, Crysis Warhead, Crysis 2. Ma się również pojawić w nadchodzącym Crysis 3.

Postaci w grze Crysis
KPA Pułkownik Lee · Generał Kyong
Inni Edward Jones
Drużyna Raptor Aztec · Jester · Nomad · Prorok · Psycho
Drużyna Eagle Bandyta · Niedźwiedź · Niebieski pies · Ciacho · Leniwy Duńczyk
Drużyna naukowa Martin Badowski · Dr. Rosenthal · Helena Rosenthal · Zakładnik
Armia USA Admirał Morrison · Major Strickland · Sean O'Neill · Emerson · Joseph Gillespie · Sherman Barclay

Postaci w grze Crysis 2
Główne Alcatraz · Prorok · Jacob Hargreave · Nathan Gould · Tara Strickland · Sherman Barclay
Drugoplanowe Chino · Dominic Lockhart · C. Abao · Karl Rash · Edwart Newton

Postaci w grze Crysis 3
Główne Prorok · Psycho

Więcej od Wikii

Losowa wiki