FANDOM

CryEngine 2 – silnik graficzny będący następcą silnika graficznego CryEngine użytego w grze Far Cry. Silnik został użyty przez studio deweloperskie Crytek w grze Crysis, oraz została podpisana umowa ze szwedzkim deweloperem Mindark na użycie go w grze z gatunku MMORPG, Entropia Universe w której obraca się prawdziwymi pieniędzmi.

Historia silnikaEdytuj

Licencja na silnik graficzny CryEngine 2 była początkowo wykupiona przez Francuską agencję IMAGTP która specjalizuje się w architektonicznym i miejskim planowaniu komunikacji. Użyto go aby pozwolić klientom na zobaczenie jak budynek lub inna budowla będzie wyglądała przed rozpoczęciem budowy w rzeczywistości[1].

7 Marca 2007 roku nowe studio deweloperskie Avatar Reality wykupiło licencję na CryEngine 2 by użyć go w grze Blue Mars której akcja dzieje się na Marsie.

11 Maja 2007 roku Crytek ogłosił ,ze ma zamiar użyć silnik CryEngine 2 w grze, która ma być wydana na konsole Xbox 360 oraz Playstation 3 i nie będzie to kontynuacja Crysis'a ani inna gra w konwencji FPS.

17 Września 2007 roku Ringling College of Art & Design stało się pierwszą wyższą uczelnią posiadającą licencję na silnik CryEngine 2 na cele edukacyjne.

Gry wykorzystujące silnik CryEngine 2Edytuj

  • Crysis
  • Crysis Warhead
  • Vigilance
  • Blue Mars
  • Forged by Chaos
  • The Day
  • Merchants of Brooklyn
  • Entropia Universe
  • Nieznany MMORPG

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki