FANDOM

"Alcatraz, tak ci mówią? Alcatraz...Przeznaczenie to wredny skurwiel, co? Teraz wszystko na twojej głowie, synku."
Laurence "Prorok" Barnes
James "Alcatraz" Rodriquez
Alky.JPG
Data urodzenia 8 września 1990
Data śmierci 2047
Miejsce urodzenia Maryland,USA
Miejsce śmierci Nowy Jork,USA
Kolor włosów Blond
Kolor oczu Zielony
Gatunek Ludzki
Wiek 32
Wzrost 1.83 cm
Przynależność Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych

James "Alcatraz" Rodriquez– postać gracza i główny bohater gry Crysis 2 oraz komiksu Crysis: Legion. Występuje takze w książce autorstwa Smitha GavinaCrysis: Eksalacja. Żołnierz Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, który został wysłany z misją zwiadowczą do Nowego Jorku.

BiografiaEdytuj

Alcatraz wychowywał się w rodzinie chrześcijańskiej i regularnie chodził do kościoła aż skończył 14 lat. Wtedy to porzucił religię.

Służbę w USMC zaczął tuż przed wydarzeniami z Lingshan. Pomimo ciężkiej hydrofobii zajął trzecie miejsce w pływaniu w swojej jednostce. Jego pierwszym zadaniem było sprzątanie po zamieszkach na Sri Lance.

Podczas trwania akcji Crysis 2 on i jego oddział zostają wysłani łodzią podwodną do Nowego Jorku aby ewakuować doktora Nathana Goulda. Przez całą grę nic nie mówi, z powodu uszkodzenia strun głosowych.

W czasie trwania akcji Crysis 2 ma 24 lata.

Wydarzenia z Crysis 2Edytuj

Alcatraz wraz ze swoim oddziałem Marines został wysłany łodzią podwodną do Nowego Jorku, po to by wydostać z tamtąd doktora Nathana Goulda. Jednak łódź, którą płynęli zostaje zaatakowana przez Cepidów, jemu samemu udaje się przeżyć.

Rannego na skraju śmierci Alcatraza znajduje Prorok. Umiera, ma wiele uszkodzeń ciała: urazy serca, płuc, strun głosowych, krtani a n
72707-2.jpg

W trakcie walki z oddziałami C.E.L.L

awet kręgosłupa. Jedynym sposobem na utrzymanie go przy życiu było założenie nanokombinezonu 2.0 . Prorok oddał mu go, ponieważ w nim widział jedyną szansę na ocalenie ludzkości. Sam nie mógł dalej kontynuować walki przeciwko najeźdźcom.

Po założeniu nanokombinezonu, ten zaczął scalać się z jego ciałem, powodując że jego rany wewnętrzne nie wpływały na jego zdolności fizyczne, ponieważ zadaniem kombinezonu było utrzymanie żołnierza przy życiu za wszelką cenę.

Prorok używał specjalnego kostiumu, po to by kombinezon nie połączył się z jego ciałem. Nie zrobił tego w przypadku Alcatraza, dlatego naukowcom z C.E.L.L nie udało się go z niego ściągnąć, gdy ten przetrzymywany był w Pryzmacie.

Prorok zostawił Alcatrazowi nagranie w którym częściowo wyjaśnia mu dlaczego oddał mu kombinezon, oraz każe mu odnaleźć Nathana Goulda. Wszyscy uważali od tamtego momentu Alcatraza za Proroka, ponieważ nie wiedzieli o nowym właścicielu nanokombinezonu. Wszystko zmieniło się dopiero od spotkania z Gouldem.

Ten początkowo wrogi do Alcatraza, chciał go zabić, ponieważ nie wiedział czy ten nie zrobił Prorokowi krzywdy. Dopiero po nagraniu filmowym, nagranym przez Proroka, w którym ten każe go odnaleźć zmienia stosunek do niego i wyjaśnia mu swój plan. Polegał on na odnalezieniu kołyski i umieszczenia na niej kombinezonu. Oboje w trakcie tego zadania zostają złapani przez komendanta Lockharta oraz Tarę .

Oboje zostają uwolnieni podczas ataku Cepidów na budynek korporacji. Jak się okazuje później, nanokombinezon jest w stanie przetwarzać tkankę obcych i w ten sposób się ulepszać. Po ataku obcych, Alcatraz dołącza do oddziału Marines pod dowództwem Chino.

Wtedy to z Alcatrazem nawiązuje łączność Jacob Hargreave, szef korporacji z którą walczył on, oraz Prorok. Początkowo wydawało się że ten ma szczere chęci do współpracy z nim, jednak posłużył tylko jako jego narzędzie. Gdy Alcatraz dołączył do wojsk amerykańskich pod dowództwem pułkownika Barclay'a, ten nakazał mu odszukać Hargreve'a, ponieważ uważał, że zna on odpowiedzi na pytania co do obcych.

Alcatraz ruszył po Hargreve'a. W trakcie tego zadania, zabił komandora Lockharta, jednak został obezwładniony za pomocą impulsu elektromagnetycznego. Do pułapki zwabił go sam Hargreve, który z nim "współpracował". Torturowanego Alcatraza uratowała jego wcześniejsza przeciwniczka, jedna z głównych dowódców wojskowych C.E.L.L Tara Strickland, która okazała się tajną agentką CIA.
ALCvsCEL.jpg

Alcatraz wyruszył do budynku w którym przebywał Hargreave. Okazało się że od wielu lat przebywa w specjalnej kapsule, która zapewniła mu nieśmiertelność. Tam też poznał prawdę o kombinezonie, oraz o obecności obcych na ziemi.

Hargreave uruchomił mechanizm samozniczenia budynku i nakazał przejście wszystkich jednostek C.E.L.L na stronę Proroka. Uciekając z wysadzanego budynku, Alcatraz został wrzucony do wody spadając z wysadzanego mostu. Na brzegu znaleźli go Gould , Tara oraz Chino. Jadąc konwojem, Alcatraz został odcięty od swoich towarzyszy.

Dalsze losyEdytuj

Obecnie jest przesłuchiwany przez CSIRA radę do spraw wojny pomiędzy ludźmi a Cepidami, na temat wojny z jego perspktywy oraz co do nanokombinezonu.

Wiadomo, że w 2047 roku Alcatraz powrócił do Nowego Jorku i udał się pod kopułę aby poznać zamiary C.E.L.L. w ramach zemsty za przeszłość.

CiekawostkiEdytuj

  • Crytek już przed premierą Crysis 2 ogłosił że postacią gracza nie będzie Nomad.
  • Jego imię, Alcatraz nawiązuje do więzienia, ponieważ jest uwięziony w kombinezonie .
  • Imiona jego kompanów również nawiązują do znanych więzień: Chino oraz Folsom.
  • Kanonicznie Alcatraz umiera dwa razy, jednak w obu przypadkach zostaje przywrócony do życia za pomocą defibrylatora.
  • W Crysis: Legion często nazywa siebie "Alky".
  • Sądząc po imieniu i nazwisku Alcatraz pochodzi z Ameryki Łacińskiej.
  • James Rodriguez to kolumbijski piłkarz.

WystępowanieEdytuj

Alcatraz występuje jedynie w Crysis 2.

Postaci w grze Crysis 2
Główne Alcatraz · Prorok · Jacob Hargreave · Nathan Gould · Tara Strickland · Sherman Barclay
Drugoplanowe Chino · Dominic Lockhart · C. Abao · Karl Rash · Edwart Newton

Więcej z Fandomu

Losowa wiki